PERSONALIZED SUGAR FIGURINES

PERSONALIZED SUGAR FIGURINES
Hand-made, tailored sugar figurines to your request on a dummy cake. Contact for detail

Chilled cheesecake elyzabrownies

DIY cookies by elyzabrownies

14 April 2013

Kek 'hairy orange monster' & choc fudgy brownies tempahan Nas dr Tmn Desaminium, Seri Kembangan




Kek kali ni pelik sikit. Kek ala hairy orange monster yang digambarkan oleh Nas dr Tmn Desaminium. Katanya dah jenuh cari kedai2 kek yang mampu merealisasikan kek idamannya tapi takde yang mampu membuatnya. Bila sy tgk gambar contoh kek tu sy terus kata sy boleh buatkannya tp terdetik gak la kat hati, cemana la nk buat hairy looks tu?

Tp alhamdulillah, sempat bertanyakan pandangan org lain. Mereka suggested sugarcraft gun, acuan muruku & mesin mee. So sy pilih mesin buat mee sbb tu jer yg ada kat rumah. h
Hasilnya tidak mengecewakan langsung! Urusan buat kek ni pon dipermudahkan juga memandangkan cuaca skrg sgt la tak menentu. Pd malam membuat kek ni, cuaca agak mendung jadi fondant mmg agak lembik berbanding biasa (fondant menyerap lembapan. Makin tinggi lembapan, makin banyak lembapan diserap menjadikan fondant lebih lembik & sukar diuruskan). 

Bukan senang tau nk terima good feedback begini. Bukan semua org nk bagitau kat kita betapa seronoknya mereka dgn hasil kerja tangan kita, kan.. ;-) Terima kasih Nas atas kepercayaan & good feedback ni. InsyaAllah ada rezeki nnt, kita berurusan lagi.

No comments:

Post a Comment

Any comments are welcome!

Donation from eLyza brownies

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...